Játék egy öreg motorral

X4 - 125

6

2015. január 11. - bervas

Jöjjön néhány kép az elvégzett dolgokról.

A leszerelt karburátorok:

dsc02220b.jpg

Pici kis vackok, számtalan csővel. A sok hosszú fekete túlfolyócső, a sárgásak szellőzőcsövek. Az egyik érdekes dolog, hogy csak a bal hengeren van szívató. A másik érdekes dolog, hogy a benzin beömlés és valamilyen áramlási rész össze van kötve. Tehát csak egyben szerelhetőek le és fel. Ezen felül az állítócsavarok tükörszimmetrikus elrendezésűek, mindkét oldalon kívül vannak.

Ez a levegőszívó doboz:

dsc02223b.jpg

Teljesen üres, a szűrő nem ebben van. Valószínűleg valamilyen rezonátor funkciója van, és a szívászajt csillapítja. Ez lakik a karbuk felett. Ha a fentieket kiépítettük, akkor férni az olajszivattyúhoz:

dsc02224b.jpg

A sárga műanyag az olajszivattyú burkolata. A négy fekete cső a kimenő kenőolaj vezeték. A jobb felső láthatólag nem fekszik fel szorosan a blokk oldalán, ez tört el. A csövek belül 2 mm, kívül 5 mm átmérőjűek. Ez azért fontos, mert a csővégeket kis rugóacél bilincs rögzíti:

dsc02172b.jpg

A műanyag burkolat leoperálása után így néz ki a szivattyú:

dsc02164b.jpg

A vastag cső a kenőolaj táp. Látszik a bemenő csonk, amelynek a csavarja meglazult és eresztett. A szivattyú tetején a szivattyút légtelenítő csavar látszik. Alatta ez az olajelosztó gyűrű:

dsc02171b.jpg

Az elve pontosan ugyanaz, mint egy autóban a gyújtás elosztójának.

Oldalról ilyen a szivattyú a helyén:

dsc02161b.jpg

Az íves részt a gázkar mozgatja. Látszik rajta egy jelölés, ahogy a szivattyúház kerek felöntésén is. A beállítás annyi, hogy a súber adott állásánál a két jelölésnek egy vonalba kell esnie. Primitív és bolondbiztos, ha az ember tud róla.

Ott hagytam abba a probléma leírását, hogy találtam valamilyen olajcsövet, és összeraktam a rendszert. A valamilyen olajcső külső átmérője csak 4,5 mm, tehát az acél bilincsek nem tudnak rendesen dolgozni a csővégeken. Mindegy, tesztelni elmegy, talán.

A keverékkel a tankban elmentem egy rövid kört, bízva benne, hogy majd légtelenedik. Nem akarta, egyáltalán. Hazadöcögtem, gondolkodtam. Fecskendővel megszívtuk a lekötött csövet. Először csak levegőt szívott a rendszer, aztán valamicske olaj is megjelent a szivattyú felől. Jobb ötletem nem lévén lekötöttem az olajszivattyú bowdent, és alapjárat közelében maximumra tekertem az olaj adagolót. Kicsit pörgettem a motort, majd megnéztem, mi történt: elkezdett töltődni a cső. Kis próbálgatás után kiderült, fél fordulatnál egész szépen szállít a szivattyú, és egy perc alatt feltöltötte a csövet. Ennyivel okosabb lettem.

Ezen felbuzdulva lekötöttem a rövid és feszülős kuplungbowdent. Erősen nem gyári volt. Megszámoltam a lánc hosszát, és megnéztem a lánckerék agy állását a hátsó kerékben. Borzalmasan kotyogott. Ha már itt jártam, a hátsó villát is megmozgattam: az még jobban kotyogott. 1 cm-t mozog jobbra-balra a hátsó kerék. Szerencsére lehet kapni villaperselyeket, szükség lesz rájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr867060569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása