Ma belevetettem magam a megoldandó problémákba.
Eléggé rázott rossz úton a gép, úgyhogy belenéztem az első villába. A szétszedés könyv szerint ment. Egy óra munka után ott hempergett a bontott villaszár az asztalon:
A GT elég jól dokumentált. Az alsó villaszáron a fontosabb adatok:
X4 villaszár, jobbos. A rugókat belső kulcsnyílású csavar tartja a helyén:
Így néznek ki a rugók:
A rugó bilineáris. Felül a sűrű menetű rész, alul a ritkább menetű. Alattuk az összes olaj, ami a villában volt. Nem sok. Így érthető lett, miért nem csillapított. Kis tisztogatás után beöntöttem a 131 ml olajat a szárakba, és nekiláttam összerakni. A szár végében a menet elég mélyen van:
Ebbe kell előfeszítés alatt betekerni a belső kulcsnyílású csavarokat. Kézzel nem megy, kellett hozzá speciális célszerszám:
Ez végül elkészült.
Amíg folyt a régi olaj a szárakból, ránéztem a féknyereg rögzítésére. Újrametszettem a menetet a csavarokon és újrafúrtam a nyeregben. Most már rendesen meg lehet húzni.
Ellenőriztem a gyújtást. Az előgyújtás jelzésen van, a megszakító hézagok az alsó határ felé. A gyertyák őzbarnák, úgyhogy egyelőre nem nyúltam semmihez.
Feszítettem a láncon, mert nagyon nyúlik. Ha már nyúlik, kibontottam a kuplungot, hogy lássam, milyenek a gumitömbök a gyári bontatlan kosárban. Itt a kuplung, újra:
A kosár még gyári szegecselésű:
A szegecsek leflexelve és kiütve:
A fedél alatt ugyanazt láttam, mint a másik kosárnál:
A hat elemből kettő gyűrű és négy tömör blokk. a gyűrűk nagyobb átmérőjűek, mint a blokkok. Itt még az eredeti helyükön vannak, vigyáztam, ne guruljanak szét. Kicsit elméláztam az elrendezésen, majd meglett a megoldás. Úgy tűnik, a rugómerevség progresszív. A gyűrűk az azonnal működő lágyabb rész, a blokkok a tömörebb felkeményedő. Természetesen itt is el voltak törve a gyűrűk és egy blokk is elrepedt.
Mivel csak egyetlen méretű nagy lyukasztóval készültem, csak egy blokkot vágtam ki az olajálló gumilemezből. A belsejét kilukasztottam, hogy legyen gyűrűs. Mivel a lemez vastagabb volt, mint a tömör blokkok lemeze, úgy gondoltam, jobban fog csillapítani, ha összeszorítom a szegecsekkel. Próba, szerencse.
A sok szerelés után kora este lett időm tesztelni. Úgy tűnik, az elvégzett munka megérte. A szokásos tesztút valahogy simább lett. A sebességváltáskor tapasztalt csattogás és rángatás gyakorlatilag megszűnt. Most már az ülésvason ülve is lehet nem nulla kényelemről beszélni.
A motor ereje olyan amilyen, ennek a problémának a megoldásán is dolgozom.