Játék egy öreg motorral

X4 - 125

11

2015. február 03. - bervas

Nekiláttam kiszedni a hátsó villát. Lebontottam a hátsó fék kitámasztót, a fékpálcát. Leszedtem a házi tuning láncvédőt. Megjegyzem, egy csavar és egy gyorskötegelő tartotta. Levettem a rugóstagokat. A probléma az volt, hogy a hátsó kerék tengelye pont a kipufogó dobok magasságában lakott. A rugóstagokat kivéve, a hátulját lefele nyomva lett annyi hely, hogy kijöjjön a tengely. A fék furcsán el volt kopva, a hátsó fékkar szintén furcsa szögben állt a fékfedélhez képest. Később ránézek és végiggondolom a lehetőségeket.

Végül levettem a lábtartókat, mögülük pedig kijött a villatengely. Itt picit lehidaltam. A villatengely önzáró anyája önzáró koronával előre volt felkapatva és meghúzva. Juj. A dolgokat végignézve, végigmérve a következő tűnik valószínűnek:

  • a rosszul feltett anya miatt nem lehetett teljesen meghúzni a hátsó villa tengelyét.
  • emiatt a tengelyen csúsztak a hátsó villa szilentek
  • emiatt a tengely oválisra kopott.
  • a 0,1 mm kopást az 500 mm hosszú villa szépen felnagyítja.

Még töröm a fejem, hogy javítsam ki a hibát.

Az is kiderült, a villában nem perselyek, hanem szilentek vannak. Azaz besegítenek a rugózásba, és üzemi helyzetben kell meghúzni a rendszert összefogó csavart.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr917138955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása