Nekiláttam kiszedni a hátsó villát. Lebontottam a hátsó fék kitámasztót, a fékpálcát. Leszedtem a házi tuning láncvédőt. Megjegyzem, egy csavar és egy gyorskötegelő tartotta. Levettem a rugóstagokat. A probléma az volt, hogy a hátsó kerék tengelye pont a kipufogó dobok magasságában lakott. A rugóstagokat kivéve, a hátulját lefele nyomva lett annyi hely, hogy kijöjjön a tengely. A fék furcsán el volt kopva, a hátsó fékkar szintén furcsa szögben állt a fékfedélhez képest. Később ránézek és végiggondolom a lehetőségeket.
Végül levettem a lábtartókat, mögülük pedig kijött a villatengely. Itt picit lehidaltam. A villatengely önzáró anyája önzáró koronával előre volt felkapatva és meghúzva. Juj. A dolgokat végignézve, végigmérve a következő tűnik valószínűnek:
- a rosszul feltett anya miatt nem lehetett teljesen meghúzni a hátsó villa tengelyét.
- emiatt a tengelyen csúsztak a hátsó villa szilentek
- emiatt a tengely oválisra kopott.
- a 0,1 mm kopást az 500 mm hosszú villa szépen felnagyítja.
Még töröm a fejem, hogy javítsam ki a hibát.
Az is kiderült, a villában nem perselyek, hanem szilentek vannak. Azaz besegítenek a rugózásba, és üzemi helyzetben kell meghúzni a rendszert összefogó csavart.