Régebben mesélte, hogy kicseréltem az első fékbetéteket. Jöjjön néhány kép a műveletről. Ezek voltak a régi betétek:
Ez az elém került legolcsóbb fékbetét, ami új és passzol:
A kettő méretre egyforma:
Jól látszik, hogy a füles betétnél már a csap hátát ette a tárcsa, volt kis hangja. Azóta a fék bejáródott. Kellemesen fog, jobb, mint volt. Nem kétujjas, de használható.
A lánckerék rögzítőlemez keményebb dió lett. Természetesen van passzoló utángyártott a neten, postaköltséggel kb. 5 ezer forintért. Túrtam kicsit a netet, és lett valami saccra hasonló a szomszéd motorosboltban, 500 Ft-ért. Élőben a bordák mérete stimmel, ez félsiker:
A rögzítőfülek természetesen nem stimmelnek ennyi pénzért:
A kisköltségvetésű motoros ilyenkor előveszi a lidlis reszelőkészletet, és kezdi a huzavonát. Körülbelül eddig:
Még szerencse, hogy az alátét anyaga puha. A lánckerék C45 környéke, azt nem alakítanám ilyen könnyedén. Csavarpróba:
Úgy tűnik, a dolog működik. A lemez csak axiális erőt vesz fel. A csavarok kaptak egy-egy rugós alátétet megfogás gyanánt, és ment össze a rendszer a másik, új lánckerékkel.
Átforgatáskor kiderült, az új lánc egyik szeme kicsit sérült a megragadáskor, kissé akadozott. Próba-szerencse alapon azt gondoltam, a terhelés majd kihúzza. Jól megkentem lánckenővel. Nagy levegőt vettem, betáraztam vízzel, hogy legyen, ha menteni kell. Aztán elindultam.
A gép most szépen fut. A lánc nem kattog, nem csattog. Valami rezonancia előjött, de hát az lehet a másképp felrakott kipufogó rezgésátvivő hatása. A járatás jelenlegi fázisában 7500-ig lehet pörgetni a masinát. Kis melegedés után szépen tudja a tempót. A szokásos tesztkörön szépen ment, már az erőzóna alját nyaldosom.
Mivel eléggé maradtak le az autók mögöttem, elbizonytalanodtam. A fordulatot visszaszámolva 85 km/h körül mehetek. A sebesség 95 km/h-t mutat. Vajon melyik csal és mekkorát? Nekiláttam teherkocsikat keresni a főúton. Úgy tűnik, a sebességmérő viszonylag pontos. 80-85 körül mutat egy-egy teherautó árnyékában. Lehet, hogy a fordulatszámmérő lefelé csal, én meg így járattam...
A szép futáson fellelkesülve felkanyarodtam autóútra. Bebújtam teherkocsik mögé, mert a kis masina road presence-e, azaz jelenléte kb. nulla. Egyszerűen nem hiszik el, hogy ez, itt, ennyivel. Itt is úgy tűnt, a fordulat mérő lefelé csal. Teherkocsik mögött ballagva kisebb fordulatot mutatott, mint ami a tempóból eredne. Ha belekergettem 8000-be kis időre, simán elmentem a teherautók mellett. Sokáig nem mertem ezt a tempót tartani, elvégre még 650 km van a járatás végéig. A titkos terv egy következő 400 km-es alkatrész beszerző túra, ahhoz kell az autóút, ahhoz kellett most tesztelni. Egyelőre elégedett vagyok.