Játék egy öreg motorral

X4 - 125

25

2015. április 25. - bervas

Eléggé idegesített, hogy óracsere után is szinte ugyanúgy leng a km-mutató. A problémát szakaszolandó a spirál és a hajtás maradt, mint lehetséges hibaforrás. Az első csillapítás kókadtnak látszott, meg a fékre is rá akartam nézni, úgyhogy kivettem az első kereket. Levettem a hajtást, megnézegettem. A csiga 5 mm-t mozgott tengely irányban. Ez elég jó magyarázatnak tűnt a mutató lengésére. Kicsit gondolkodtam, végignéztem a hajtás konstrukciót. A csigakereket a kerékagyba kapaszkodó füles lemez hajtja. A csigakerék a hajtásházban van ágyazva, és egy spéci fémházas szimmering tartja a helyén, amit roncsolás nélkül ki nem veszek. Ennyit a kenhetőségéről. A csiga egyik végén szintén a hajtásházban van ágyazva, a másik végén egy menetes műanyag perselyben. Ez a persely volt kicsavarodva a helyéről.

Kicsavartam teljesen a perselyt, kivettem a csigát. Letisztogattam a részeket, amelyekhez hozzáfértem, és annyi zsírt küldtem be a csiga furatán a csigakerékre, amennyit csak tudtam. Bezsíroztam az ágyazást, beraktam a csigát. Nem volt egyszerű művelet, úgy kellett bejátszani a helyére. Ez után sikerült betekerni koppig a menetes műanyag csapágyperselyt. Így stabilan állt a csiga a helyén, én meg úgy hittem, probléma megoldva. A próbaút azt mutatta, a jóság 85%-os. Pici lengés még itt-ott előfordul, de már stabilan mutat 80-95 között is a mutató.

Ha már az első futóművet műtöttem, ránéztem a fékre. Az első fékbetétekből konkrétan semmi sem látszik, a nyereg levétele nélkül ellenőrizni sem lehet őket. Ilyen a nyereg és a gyári 33 éves fékcső:

dsc02598b.jpg

A nyerget levéve már látszanak a betétek. Az autofókusz persze nem így gondolta:

dsc02603b.jpg

Látszik az úszó féknyergek alapproblémája, a jobban kopó belső betét. Itt a belső betét kb, 1,5 mm a külső 4-5 mm vastag. A nyereg egyébként ősi Tokico, az úszócsapok mintaszerűen mozognak-. A betétek kivétele trükkös. Hiába olvastam el a szerelési könyvet (egyikhez nyomni, másikhoz húzni), vagy tíz percet eltöltöttem a munkával, míg meglett a mozdulat. Ennyire különböző a két betét:

dsc02604b.jpg

Elég fényes és koszos volt a felületük, úgyhogy megpróbáltam kicsit kipucolni őket. A reszelő azt mondta, ez még eredeti rézazbeszt. Szépen csillognak benne a szálak:

dsc02609b.jpg

A majdnem vasig kopott belső betét miatt új pár kell, és fékcső is esedékes lesz. Fékbetét van a boltban, bár kissé húzós áron. Csövet csináltatok méretre, az sima ügy. Egyelőre összeraktam, próbálgattam ezt is. A fékhatás picit jobb lett, de igazából egy tárcsa szabályozás is elkélne. Lesz ezzel idő, pénz és munka. És az első csillapításra még rá sem néztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr217398956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása