A dolgok általában addig komplikáltak, míg az ember el nem kezdi csinálni. Azután már maguktól értetődnek.
Elmostam a hátsó villát és a tengelyt. Kaptak kicsi zsírt, és beletettem a tengelyt a villába. Nem látszott feltűnően nagy kopás a tengelyen, a körmömmel sem éreztem. Egyenletesen volt játéka végig. Ezek után már körvonalazódott a megoldás. Visszatettem a villát a vázba, bele a tengelyt a helyére. Megint elkezdtem mindenfele mozgatni, és hoppá. Leginkább és legszabadabban jobbra-balra mozgott a villa a tengelyen. Nem volt oldalra kihézagolva. Túrtam alátéteket, kerestem épp passzoló vastagságút. Mint kiderült, 1 mm elég volt. Beóvatoskodtam a helyére, megküzdöttem megint a tengellyel. Félig meghúztam, aztán megrángattam a villát oldalra. Úgy áll, mint a szög. Ennyi.
Ha már ezt megoldottam, megnézegettem a hátsó kerékagy környékét. A fékbetétek minimumra vannak kopva, de még működnek. Fékgenerál, következő programpont, majd egyszer. A lánckerék erőátvivő gumitömbje eléggé el van kopva. Ezt is cserélni fog kelleni. Amit mindenképpen muszáj, az a lánc méretre szabása. Igaz, az is eléggé kopott, de legalább nem fog csattogni, és nem fogja enni a viszonylag jó lánckerekeket.
Közben kitaláltam, hogy a rugóstagok kiszerelése után, a hátsó kereket kis fakockával megemelve egész kellemesen lehet ki-be szerelni a keréktengelyt, nem kell leszedni az egyik kipufogót.
A lánc áttétel továbbra is hosszú, főleg ehhez a kopott és gyenge motorhoz. Kis kutatás után találtam egy boltban gyári méretű utángyártott kerekeket. Lehet, beruházok egy kis lánckerékbe.
Ha hozzányúlok a blokkhoz, a berúgó tengely szimmeringjét cserélni kell. Könnyezi a friss olajat.