Elég régóta gondolkodtam rajta, hogy nem jó dolog, ahogy a kuplungkosár torziós csillapítása döglött. Váltáskor, ha nem vagyok ügyes, ránt és csattan a lánc, ami nem jó igazából semminek. Ott volt a tartalék blokk törött kuplungkosara, azt már nem tudom elrontani. Neki is láttam a reszelésnek. Három szegecs végét kellett megszüntetni:
Satuban, egy jobb reszelőkészlettel 10 perc volt. Levettem a fedőlemezt, a kúpos rugógyűrűt, és ezt láttam:
A nyomatékot gumielemek viszik át a fogaskerékről a kuplungkosárra. Az elemek egyrészt kétfélék. Van tömör és van likas, de véletlenül sem fele-fele arányban. Ezen kívül mind kőkemény, összeszáradt, törött-repedt. Kicsit feltúrtam a netet, és hamar meglett, hol kapni olajálló gumilemezt. Kapni megfelelő méretű lyukasztót is. Annyi még a kérdés, tömör vagy likas elemek vannak ott gyárilag. Az egyszerűbb gyárthatóság kedvéért tömörre szavazok. Ha valaki szedett már szét ilyet és tudja, melyik a gyári, ne tartsa magában.