Játék egy öreg motorral

X4 - 125

10

2015. január 31. - bervas

Tekintettel a jó időre mentem egy kört a járművel. Próbálgattam az új kuplungbowdent és a hézag beállítást, mennyire jó. Jelentem, nem teljesen az igazi, alig emel ki. Igaz, nem a könyv szerint állítottam be. Most majd kipróbálom úgy is.

Egyébként kedves a kis jármű. Pöccre indul, szívató alig kell neki. Gázadásra épp csúnyán füstöl, mert még a keverék van a tankban. Emiatt nem tankolom tele, meg akarom várni, mikor kell tartalékra tenni. 5000 táján már eldöcög, 7000 felett éled és akkor jön bele kis erő. Ötödiket úgy érdemes kapcsolni, hogy a piros határáig kell kiforgatni a negyediket. Így marad a fordulat 7000 felett és marad pici erő. Közben ülök az ülésvason, mert a szivacs összeesett a huzat alatt, csattog a lógó lánc és érezni, ahogy időnként kígyózik a hátsó villa. Majd ezek is gyógyítva lesznek, szép sorjában. Hozzá fog kelleni nyúlni a km-órához is, mert igen lusta. Minimum egy tisztítás és a mutató helyreállítása fog kelleni neki.

Hogy így megmelengettem a motort, gondoltam, lecserélem a váltóolajat. A nívópálca gyanúsan fehéres izét mutatott, nem tetszett. Kézmeleg blokkal értem haza, és nekiláttam a leeresztő csavarnak. Ami a gyári helyett egy edzett acél belső kulcsnyílású csavar volt. Valahogy kitekertem, alá tettem a tálcát. Ez jött ki belőle:

dsc02234b.jpg

Juj. Szóval akadozott a váltó és vacakolt a kuplung. Megértem, emulzióban én sem dolgoznék szívesen.

Hogy is mondta az ismerős? Régóta Magyaroszágon levő japán motort nem szabad venni...

A képen látszik az új berúgókar, ami bár nem rá való, eléggé passzol, és marad egy darabig.

Egyszóval, miután a régi lé kicsöpögött, feltöltöttem a blokkot 800 cm3 friss olajjal. Töltöttem volna gyorsan, de olyan kiképzésű a beöntő kút, hogy ha csurgatásnál gyorsabban folyik bele az olaj, akkor feltelik, és kifolyik a lé. Végül megharcoltam vele meg a mércés edénnyel. Ez után derült ki, hogy a nívópálca jellegű dolog lehet, hogy nem gyári, mert egyszerűen nem ér bele az olajba. Lesznek még itt turpisságok elrejtve...

Feltöltés után kicsit megjárattam a motort, öblítse át a friss olaj. Egyből halkabb lett. Kérdés, a váltó csapágyai mennyire sínylették meg az abúzust. Meg a főtengely kihajtás csapágya, amit szintén ez kent.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr567127819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása