Ebben a vasban az fogott meg, hogy közel gyári állapotú. Ütött-kopott-vásott, de gyári a fény a matricázás, a krómok, a csomagtartó. Szeretem a viseletes motorokat.
A gépet a svájci Baumgartner Motos adta el valamikor 1982-ben. A cég ma is létezik. Az öreg Baumgartner fia most Ducatikkal foglalkozik. A motor 1996-ban került be a magyar nyilvántartásba.
A jelenlegi állapot, 18 év magyarországi üzemelés után:
- tákolt, rövid, feszülős kuplungbowden. Emiatt 5 cm-rel beljebb vitt kuplungkar, emiatt funkciótlan bal tükör.
- Esés után törött kuplungkar vég, nem gyári bal tükör
- törött bal hátsó indexszár
- lógó lánc, koppig hátrahúzott hátsó kerék
- max. terhelésre állított és úgy maradt hátsó rugóstagok
- nem csillapító első teleszkóp
- összeomlott ülésszivacs, házi huzat
- hiányzó jobb lábtartó gumi
- közel elkopott ricni a berúgókar agyában
- halálközeli akkumulátor
- a benzincsőben szűrő, folyásiránnyal szembe beépítve
- kompresszió végnyomás egyik hengerben 5, másikban 6 bar.
- olajszivattyú szemre valahova állítva, persze a keveset adó oldalra
- görbe középállvány
- kinyúlt oldaltámasz rugó, lógó oldaltámasz
Szerencsére a gumik szőrösek, műszaki van. Olajszivattyú beállítás után lehetett próbaútra menni. Az érzés? Hűűűű....
Szóval alul még nincs semmi, úgy 3000-ig. Utána mintha kezdődne valami 4000 táján, ami eltart akár 9000-ig. A motor pörög, de nem gyorsul. Negyedikben óra szerint 70-80 km/h elérhető, ötödikben szépen lassul tetszőleges tempóról. Gyenge kezdés után erős visszaesés...