Játék egy öreg motorral

X4 - 125

5

2015. január 08. - bervas

Szomorú az élet, ha a parkoló motor kezd inkontinens lenni. Pláne, ha nehezen hozzáférhető helyről kezd csurogni a lé. A tócsában álló olaj piros színe azt mondta, az olajszivattyú környékén kell keresgélni. Ami fölött a karburátorok vannak. Ami fölött a légszűrő doboz van. Ami fölött a váz és a tank van.

Tekintve, hogy a szerelési könyv még nem érkezett meg Új-Zélandról, lassan és óvatosan láttam neki a boncolásnak. Lekerült az ülés, a tank, az oldalburkolatok. Kis keresgélés után kiderült, egy csavar hozzáférés erejéig az olajtartályt is le kell szedni. Aztán az derült ki, hogy először a karburátorokat kell leszedni, úgy lehet elkezdeni a kilegózást. Jött szépen minden, és másfél óra után már az olajszivattyú burkolatával viaskodtam. A burkolat lejött. Alatta olaj és mocsoktócsában a szivattyú.

A biztonság kedvéért előtte szétbontottam a tartalék blokkot. Ennek okán volt sejtésem arról, mi és merre okozhatta a szivárgást: lelazult az olajszivattyú tápcsövének rögzítő csavarja. Nekividultan meghúztam, és már a szivattyú burkolatát akartam visszatenni, amikor észrevettem valamit: a bal henger egyik olajcsöve eltört. A műanyag olajcső, ami elöregedett, kikeményedett, és valószínűleg a karburátor mozgatása már túl sok volt neki. Elgondolkodtam kicsit.

A tartalék blokkban volt ilyen cső. Lebontottam, a helyére próbáltam. Szemre jó volt. Amikor vissza akartam tenni a karbukat, akadt. Rövid lett.

Másnap fél óra telefonálgatásba került, míg találtam olyan helyet, ahol méterben lehetett kapni valami hasonló csövet. A valami hasonló cső természetesen nem pont olyan lett, vékonyabb a külső átmérője. Mindegy, a belseje passzolt, és kellemesen hosszúra tudtam szabni. A végén megpróbáltam feltölteni olajjal, felülről lefele. Hiba volt. Az olaj ilyen kis belső átmérőnél egyszerűen nem akarja átengedni a levegőt, csak tolja maga előtt. Mivel már mindent összeraktam, jobb híján öntöttem kis olajat a benzinbe a tankba. Az adott hengernél a főtengely még kapja az olajat, csak a hengerfal direkt kenését kellett kiváltani. Most füstöl és büdös az egész, de újra megy, és már nem folyik.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr217054849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása