Játék egy öreg motorral

X4 - 125

20

2015. március 15. - bervas

A blokkot egészen gyorsan ki lehet kapni a járműből. 1 óra 15 perc volt a szintidő. Az asztalon már jól tudtam fotózni a hiányt:

dsc02380b.jpg

Miközben törtem a fejemet, ragasszam-e, vagy hegeszttessem, nézegettem körbe a blokkot. A hátára fordítva feltűnt, hogy egy blokkcsavar nincs ott a felek között. Szivárgott ott az olaj, és valami gumiámféle próbálkozott a tömítéssel. Egy lendülettel be is küldtem a furat fenekére, mielőtt gondolkodni kezdtem volna. Aztán próbáltam kipiszkálni a gumiám tömböt, eléggé sikertelenül. Közben eszembe jutott, a pótblokknál itt a csapágy előtt fut a tőcsavar. Azaz ha kiveszem a kuplung rúd szimmeringjét, elvileg hozzá kellene férnem a furathoz, így:

dsc02383b.jpg

A kép elmosódott, de látszik a hátul lakó csapágy és előtte a tőcsavar. Ehelyett mit látok:

dsc02382b.jpg

Egy védőlemez, ami a másik blokkban már nem volt benne. És a csapágy rögtön mögötte, a váltótengely vége sokkal hátrább. Újabb szerelési hiba. A barna tömítőpaszta mutatja, itt már járt valaki. Egyúttal magyarázat, miért nyöszörög a váltó néha: a nem megfelelő megtámasztás miatt csálén kapcsolódnak a fogaskerekek.

A védőlemez 1 mm vastag, és excentrikus, mint a régi Wartburg kormány. Magától nem jön ki, szét kell szedni a blokkot. Lebontottam a gyújtást, a kuplungdeknit. A kuplungdekniben még ott volt a régi vizes olaj fehér maradéka:

dsc02386b.jpg

A tömítés házi, és nem nagyon követi a gyári mintát. Vannak itt olajterelő vályúk, jobban szabott tömítés fog kelleni. A blokk bele szép:

dsc02387b.jpg

A kuplung húzórugós, mint a Danuviáé, csak okosabban kivitelezve. Egy darab görbe drót és két fogó segítségével kivettem a csapokat, szétszedtem a kuplunglamellákat. Jöhetett a belső kosár:

dsc02389b.jpg

A tengelyanyát elkezdte szopogatni a rozsda, de láthatólag még nem volt bontva. Sajnos le kellett szedni, alatta a blokkot összefogó csavarok laktak. A szerelési könyv szigorúan célszerszámot ír elő a bontáshoz. Vagy húsz percig töprengtem, míg rájöttem, hogy egy lapos vágó és két és fél kéz pont megfelelő a művelethez. A kuplung mögött ott a csapágyrögzítő lemez, és az utolsó kettő, szétszedést akadályozó csavar.

dsc02390b.jpg

Ezt kiszerelve végre nekiláttam a blokkot összefogó csavaroknak. Pattant mindegyik, jól meg voltak húzva. Pár perc, és megláttam a problémás helyű csapágyat a kuplungtengelyen:

dsc02392b.jpg

Első ránézésre helyén levőnek tűnik, benn a fészek a blokkban a pöcöknek. Csakhogy közben a blokk aljában leltem egy kóbor csapágyrögzítő lemezt. Nézzük csak közelebbről az a csapágyat:

dsc02393b.jpg

Ez a csap teljesen össze van nyomódva. A blokk összehúzásakor kilapult, és benyomódott az alumíniumba. Amatőr hiba. Ráadásul ebben a helyzetben a csapágy eltakarta az összefogó csavar furatát. Itt a gumiám tömb:

dsc02394b.jpg

A tengely csak az utolsó 5 mm-en kapaszkodott a csapágyba. Eléggé elfáradt a felület a túlterheléstől:

dsc02395b.jpg

A tengelytől balra látszik a csap és a csapágyrögzítő lemez gyári helye. Nem igaz, hogy nem vették észre összerakáskor. Egyelőre helyére raktam a csapágyat és a rögzítőlemezt:

dsc02396b.jpg

Most azon gondolkodom, mit csináljak az olajleeresztő csavarnál kitört blokkal. Megnéztem a másik blokk alját, ott ez a rész rendben van. Ott a kuplung kiemelő rész egyik csavarja van csonkostul kitörve az öntvényből. Tehát van két vacak blokk alsó felem, kellene egy jót összerakni belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr617271975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása