Játék egy öreg motorral

X4 - 125

9

2015. január 23. - bervas

Végre megjött a kuplungbowden, aminek nagyon örültem.

dsc02226b.jpg

Jó minőségű cuccnak tűnt. Ballagtam is le a pincébe. Lekaptam a váltókart.

dsc02227b.jpg

A váltókar tengelye fölött az öntvényen az egy zsírzógomb. Hamarosan kiderül, miért. A három csavart lecsavarozva levettem a deknit. Mögötte ott lakik a kiemelő szerkezet:

dsc02228b.jpg

Ott laknak a kondenzátorok is. Kicsit varázslatos módon vannak hozzájuk forrasztva a vezetékek, de eddig jól működtek. A kuplung kiemelő csavarorsós elven működik. A kiemelőkar végén a sárga szembe kell akasztani a bowden végét, aztán beállítani a játékokat. Gondoltam, csak beakasztom az új bowdent, és hipp-hopp, kész is. Gondoltam...

Levettem az ülést és a tankot. Próbáltam a helyére mérni a kuplungbowdent. Néztem így, úgy, de valahogy hosszúnak tűnt. Néztem a könyvben a bowdenvezetési rajzot, de nem lettem sokkal okosabb. Végül érzésre elvezettem valahogy, és becsavartam a házat az öntvénybe. Ki is derült mindjárt, hogy 35 mm-rel hosszabb a bowdenkülső, mint kellene. Kicsavartam a bowdenházat, elballagtam a satuhoz. Nekiláttam szétszedni az új bowdent. Levettem a ház zárósapkáját, és addig marcangoltam a ház acélspirálját, míg 35 mm-t le nem csavartam belőle. A friss véget valahogy elegyengettem, visszaműtöttem a zárósapkát. Odapróbáltam a helyére: jónak tűnt.

Ha már itt voltam, ránéztem a kis lánckerékre. Tekintve, hogy nagyon hosszú a lánc, mindenképpen hozzá kell nyúlnom a dologhoz. Kiműtöttem a mindenféle, változatosan rohadt fejű csavarokat, levettem a fedelet, és ezt láttam:dsc02229b.jpg

Viszonylag új, 15 fogú JT lánckerék, hosszú.hosszú Favorit lánccal. Ezen felül mocsok, kosz, piszok. Látszik továbbá, hogy a váltókar tengely hosszan ágyazva fut a dekniben, ezért kellett rá a zsírzószem. Sőt, az is látszik, hogy rudazat vezet a váltótengely bemenethez, két csuklóval. Az alsó csukló annyira kopott, hogy 3-4 mm játéka van működési irányban. Emiatt kalimpál a váltókar, emiatt van ormótlan holtjátéka. Lánccserekor hozzá fog kelleni nyúlni.

A 15 fogú kis lánckerék 49 fogú nagy lánckerékkel dolgozik. Ez 9%-kal hosszabb a távolkeleti változatok 14/50-es áttételénél, inkább az európai változatok 14/47-es áttételéhez közelít. Mindenképpen hosszú áttétel, emiatt is bírhatja rosszul az ötödiket. Röviden körülnéztem a piacon: egyelőre nem láttam 14-es lánckereket 428-as méretben. Túrni fog kelleni a magyar oldalakat, aztán ha nincs, az európaiakat.

Visszatettem a lánckerék fedelet. Valahogy elvezettem a kuplungbowdent. Becsavartam a végét, beállítottam a holtjátékot. Tologatással kipróbáltam: persze, hogy nem emel ki. Aztán lapozgattam egy darabig a szerelési könyvet, mert a váltópedál sem tűnik megfelelőnek. Váltópedál ügyben nem lettem okosabb, de az kiderült, hogyan kell elvezetni a bowdent. Fűzhetem ki, foghatok neki még egyszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://gt125.blog.hu/api/trackback/id/tr487102267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása